خط آهن

  • قطار آذربایجان-  خط آهن تبریز تا مرز رازی

    قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی

    <p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجان‌غربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بین‌المللی رازی در مرز ترکیه می‌رسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همه‌گیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد می‌کرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزین‌های حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمی‌گذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>

  • قطار آذربایجان-  خط آهن تبریز تا مرز رازی

    قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی

    <p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجان‌غربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بین‌المللی رازی در مرز ترکیه می‌رسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همه‌گیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد می‌کرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزین‌های حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمی‌گذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>

  • قطار آذربایجان-  خط آهن تبریز تا مرز رازی

    قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی

    <p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجان‌غربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بین‌المللی رازی در مرز ترکیه می‌رسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همه‌گیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد می‌کرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزین‌های حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمی‌گذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>

  • قطار آذربایجان-  خط آهن تبریز تا مرز رازی

    قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی

    <p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجان‌غربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بین‌المللی رازی در مرز ترکیه می‌رسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همه‌گیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد می‌کرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزین‌های حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمی‌گذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>

  • قطار آذربایجان-  خط آهن تبریز تا مرز رازی

    قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی

    <p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجان‌غربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بین‌المللی رازی در مرز ترکیه می‌رسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همه‌گیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد می‌کرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزین‌های حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمی‌گذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>

  • قطار آذربایجان-  خط آهن تبریز تا مرز رازی

    قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی

    <p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجان‌غربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بین‌المللی رازی در مرز ترکیه می‌رسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همه‌گیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد می‌کرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزین‌های حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمی‌گذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>

  • قطار آذربایجان-  خط آهن تبریز تا مرز رازی

    قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی

    <p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجان‌غربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بین‌المللی رازی در مرز ترکیه می‌رسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همه‌گیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد می‌کرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزین‌های حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمی‌گذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>

  • قطار آذربایجان-  خط آهن تبریز تا مرز رازی

    قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی

    <p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجان‌غربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بین‌المللی رازی در مرز ترکیه می‌رسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همه‌گیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد می‌کرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزین‌های حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمی‌گذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>

  • قطار آذربایجان-  خط آهن تبریز تا مرز رازی

    قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی

    <p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجان‌غربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بین‌المللی رازی در مرز ترکیه می‌رسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همه‌گیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد می‌کرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزین‌های حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمی‌گذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>

  • قطار آذربایجان-  خط آهن تبریز تا مرز رازی

    قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی

    <p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجان‌غربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بین‌المللی رازی در مرز ترکیه می‌رسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همه‌گیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد می‌کرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزین‌های حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمی‌گذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>

  • قطار آذربایجان-  خط آهن تبریز تا مرز رازی

    قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی

    <p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجان‌غربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بین‌المللی رازی در مرز ترکیه می‌رسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همه‌گیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد می‌کرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزین‌های حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمی‌گذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>

  • قطار آذربایجان-  خط آهن تبریز تا مرز رازی

    قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی

    <p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجان‌غربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بین‌المللی رازی در مرز ترکیه می‌رسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همه‌گیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد می‌کرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزین‌های حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمی‌گذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>

  • قطار آذربایجان-  خط آهن تبریز تا مرز رازی

    قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی

    <p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجان‌غربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بین‌المللی رازی در مرز ترکیه می‌رسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همه‌گیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد می‌کرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزین‌های حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمی‌گذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>

  • قطار آذربایجان-  خط آهن تبریز تا مرز رازی

    قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی

    <p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجان‌غربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بین‌المللی رازی در مرز ترکیه می‌رسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همه‌گیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد می‌کرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزین‌های حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمی‌گذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>

  • قطار آذربایجان-  خط آهن تبریز تا مرز رازی

    قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی

    <p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجان‌غربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بین‌المللی رازی در مرز ترکیه می‌رسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همه‌گیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد می‌کرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزین‌های حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمی‌گذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>

  • قطار آذربایجان-  خط آهن تبریز تا مرز رازی

    قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی

    <p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجان‌غربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بین‌المللی رازی در مرز ترکیه می‌رسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همه‌گیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد می‌کرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزین‌های حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمی‌گذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>

  • قطار آذربایجان-  خط آهن تبریز تا مرز رازی

    قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی

    <p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجان‌غربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بین‌المللی رازی در مرز ترکیه می‌رسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همه‌گیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد می‌کرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزین‌های حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمی‌گذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>

  • قطار آذربایجان-  خط آهن تبریز تا مرز رازی

    قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی

    <p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجان‌غربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بین‌المللی رازی در مرز ترکیه می‌رسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همه‌گیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد می‌کرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزین‌های حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمی‌گذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>

  • قطار آذربایجان-  خط آهن تبریز تا مرز رازی

    قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی

    <p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجان‌غربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بین‌المللی رازی در مرز ترکیه می‌رسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همه‌گیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد می‌کرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزین‌های حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمی‌گذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>

  • قطار آذربایجان-  خط آهن تبریز تا مرز رازی

    قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی

    <p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجان‌غربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بین‌المللی رازی در مرز ترکیه می‌رسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همه‌گیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد می‌کرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزین‌های حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمی‌گذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>

  • قطار آذربایجان-  خط آهن تبریز تا مرز رازی

    قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی

    <p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجان‌غربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بین‌المللی رازی در مرز ترکیه می‌رسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همه‌گیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد می‌کرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزین‌های حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمی‌گذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>

  • قطار آذربایجان-  خط آهن تبریز تا مرز رازی

    قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی

    <p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجان‌شرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجان‌غربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بین‌المللی رازی در مرز ترکیه می‌رسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل می‌کند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همه‌گیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد می‌کرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزین‌های حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمی‌گذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>