کارگران
-
برداشت برنج در گیلان
<p>گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار میآید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است. شهرستانهای رشت و صومعهسرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند. گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.</p>
-
برداشت برنج در گیلان
<p>گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار میآید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است. شهرستانهای رشت و صومعهسرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند. گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.</p>
-
برداشت برنج در گیلان
<p>گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار میآید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است. شهرستانهای رشت و صومعهسرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند. گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.</p>
-
برداشت برنج در گیلان
<p>گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار میآید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است. شهرستانهای رشت و صومعهسرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند. گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.</p>
-
برداشت برنج در گیلان
<p>گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار میآید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است. شهرستانهای رشت و صومعهسرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند. گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.</p>
-
برداشت برنج در گیلان
<p>گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار میآید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است. شهرستانهای رشت و صومعهسرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند. گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.</p>
-
برداشت برنج در گیلان
<p>گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار میآید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است. شهرستانهای رشت و صومعهسرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند. گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.</p>
-
برداشت برنج در گیلان
<p>گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار میآید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است. شهرستانهای رشت و صومعهسرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند. گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.</p>
-
برداشت برنج در گیلان
<p>گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار میآید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است. شهرستانهای رشت و صومعهسرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند. گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.</p>
-
برداشت برنج در گیلان
<p>گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار میآید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است. شهرستانهای رشت و صومعهسرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند. گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.</p>
-
برداشت برنج در گیلان
<p>گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار میآید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است. شهرستانهای رشت و صومعهسرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند. گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.</p>
-
برداشت برنج در گیلان
<p>گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار میآید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است. شهرستانهای رشت و صومعهسرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند. گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.</p>
-
برداشت برنج در گیلان
<p>گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار میآید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است. شهرستانهای رشت و صومعهسرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند. گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.</p>
-
برداشت برنج در گیلان
<p>گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار میآید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است. شهرستانهای رشت و صومعهسرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند. گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.</p>
-
برداشت برنج در گیلان
<p>گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار میآید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است. شهرستانهای رشت و صومعهسرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند. گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.</p>
-
برداشت برنج در گیلان
<p>گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار میآید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است. شهرستانهای رشت و صومعهسرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند. گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.</p>
-
برداشت برنج در گیلان
<p>گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار میآید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است. شهرستانهای رشت و صومعهسرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند. گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.</p>
-
برداشت برنج در گیلان
<p>گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار میآید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است. شهرستانهای رشت و صومعهسرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند. گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.</p>
-
قطار آذربایجان- ایستگاه راه آهن تبریز
<p>ایستگاه راه آهن تبریز یکی از بزرگترین ایستگاههای ایران و شمالغرب کشور و از نمونههای ارزشمند معماری ایستگاهی ایران بشمار میآید. ساخت این ایستگاه در سال ۱۳۳۹، دو سال پس از گشایش و راه اندازی راه آهن تهران - تبریز در مکان گذشته آن که در سال ۱۲۹۴ ساخته شده بود، آغاز شد.</p> <p>در پشت دیوارهای بلند و وسیع ایستگاه راه آهن تبریز به غیر از کارکنان در مشاغلی چون بلیت فروشی، خدمات ایستگاهی، رئیس قطار، لوکوموتیوران و ... که پیش روی مردم و مسافران است و عموما با آنها آشنا هستند، ۲۴۱۸ نفر پرسنل در بخش های نگهداری خطوط و ابنیه، تاسیسات، مهندسین، کارگران ناوگان ریلی، تکنسینهای شبکه بالاسری، سوزنبان، راهدار، راهبان، متصدیان ترافیک در تلاش هستند تا قطارهای مسافربری و باری بر روی خطوط آهنی به حرکت درآیند.</p>
-
قطار آذربایجان- ایستگاه راه آهن تبریز
<p>ایستگاه راه آهن تبریز یکی از بزرگترین ایستگاههای ایران و شمالغرب کشور و از نمونههای ارزشمند معماری ایستگاهی ایران بشمار میآید. ساخت این ایستگاه در سال ۱۳۳۹، دو سال پس از گشایش و راه اندازی راه آهن تهران - تبریز در مکان گذشته آن که در سال ۱۲۹۴ ساخته شده بود، آغاز شد.</p> <p>در پشت دیوارهای بلند و وسیع ایستگاه راه آهن تبریز به غیر از کارکنان در مشاغلی چون بلیت فروشی، خدمات ایستگاهی، رئیس قطار، لوکوموتیوران و ... که پیش روی مردم و مسافران است و عموما با آنها آشنا هستند، ۲۴۱۸ نفر پرسنل در بخش های نگهداری خطوط و ابنیه، تاسیسات، مهندسین، کارگران ناوگان ریلی، تکنسینهای شبکه بالاسری، سوزنبان، راهدار، راهبان، متصدیان ترافیک در تلاش هستند تا قطارهای مسافربری و باری بر روی خطوط آهنی به حرکت درآیند.</p>
-
قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی
<p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجانشرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجانغربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بینالمللی رازی در مرز ترکیه میرسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل میکند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همهگیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد میکرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزینهای حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمیگذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>
-
قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی
<p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجانشرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجانغربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بینالمللی رازی در مرز ترکیه میرسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل میکند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همهگیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد میکرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزینهای حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمیگذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>
-
قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی
<p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجانشرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجانغربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بینالمللی رازی در مرز ترکیه میرسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل میکند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همهگیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد میکرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزینهای حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمیگذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>
-
قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی
<p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجانشرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجانغربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بینالمللی رازی در مرز ترکیه میرسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل میکند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همهگیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد میکرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزینهای حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمیگذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>
-
قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی
<p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجانشرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجانغربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بینالمللی رازی در مرز ترکیه میرسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل میکند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همهگیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد میکرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزینهای حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمیگذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>
-
قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی
<p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجانشرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجانغربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بینالمللی رازی در مرز ترکیه میرسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل میکند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همهگیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد میکرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزینهای حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمیگذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>
-
قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی
<p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجانشرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجانغربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بینالمللی رازی در مرز ترکیه میرسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل میکند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همهگیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد میکرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزینهای حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمیگذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>
-
قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی
<p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجانشرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجانغربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بینالمللی رازی در مرز ترکیه میرسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل میکند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همهگیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد میکرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزینهای حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمیگذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>
-
قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی
<p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجانشرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجانغربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بینالمللی رازی در مرز ترکیه میرسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل میکند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همهگیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد میکرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزینهای حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمیگذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>
-
قطار آذربایجان- خط آهن تبریز تا مرز رازی
<p>مسیر خط آهن تبریز به ایستگاه رازی در مرز ایران و ترکیه پس از رسیدن به صوفیان با گذر از شبستر و عبور از شمال دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه، شیخ ولی و تسوج در آذربایجانشرقی به ایستگاه سلماس در آذربایجانغربی رسیده و با طی مسیر کوهستانی سرسبز در امتداد دره قُطور و عبور از پل عظیم قُطور(بزرگترین پل راه آهن خاورمیانه) با ارتفاع ۱۱۸ متر و طول ۴۴۸ متری به ایستگاه بینالمللی رازی در مرز ترکیه میرسد و راه آهن ایران را به ترکیه و کشورهای اروپایی متصل میکند. این مسیر که قبل از مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه تا بندر شرفخانه و شیخ ولی یکی از پرترددترین مسیرهای سفر گردشگران با قطار به دریاچه ارومیه بود، و تا قبل از همهگیری کرونا قطار مسافربری تبریز - وان - استانبول و بالعکس در آن تردد میکرد، اکنون جز قطارهای باری، درِزینهای حمل کارکنان و پرسنل نگهداری خط قطاری از آن نمیگذرد.مسیر صوفیان - شرفخانه - رازی به طول ۱۹۱ کیلومتر از سال ۱۳۳۳ آغاز و در سال ۱۳۵۰ برای متصل کردن راه آهن ایران به اروپا و غرب ساخته و تکمیل شده است.</p>
-
تور راهیان پیشرفت صمت - همدان
<p>تور راهیان پیشرفت به همت سازمان صنعت معدن تجارت استان همدان صبح یکشنبه (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) با حضور اصحاب رسانه و بازدید از واحدهای صنعتی همدان و شهرستان ملایر برگزار شد.</p>
-
تور راهیان پیشرفت صمت - همدان
<p>تور راهیان پیشرفت به همت سازمان صنعت معدن تجارت استان همدان صبح یکشنبه (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) با حضور اصحاب رسانه و بازدید از واحدهای صنعتی همدان و شهرستان ملایر برگزار شد.</p>
-
تور راهیان پیشرفت صمت - همدان
<p>تور راهیان پیشرفت به همت سازمان صنعت معدن تجارت استان همدان صبح یکشنبه (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) با حضور اصحاب رسانه و بازدید از واحدهای صنعتی همدان و شهرستان ملایر برگزار شد.</p>
-
تور راهیان پیشرفت صمت - همدان
<p>تور راهیان پیشرفت به همت سازمان صنعت معدن تجارت استان همدان صبح یکشنبه (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) با حضور اصحاب رسانه و بازدید از واحدهای صنعتی همدان و شهرستان ملایر برگزار شد.</p>
-
تور راهیان پیشرفت صمت - همدان
<p>تور راهیان پیشرفت به همت سازمان صنعت معدن تجارت استان همدان صبح یکشنبه (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) با حضور اصحاب رسانه و بازدید از واحدهای صنعتی همدان و شهرستان ملایر برگزار شد.</p>
-
تور راهیان پیشرفت صمت - همدان
<p>تور راهیان پیشرفت به همت سازمان صنعت معدن تجارت استان همدان صبح یکشنبه (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) با حضور اصحاب رسانه و بازدید از واحدهای صنعتی همدان و شهرستان ملایر برگزار شد.</p>
-
تور راهیان پیشرفت صمت - همدان
<p>تور راهیان پیشرفت به همت سازمان صنعت معدن تجارت استان همدان صبح یکشنبه (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) با حضور اصحاب رسانه و بازدید از واحدهای صنعتی همدان و شهرستان ملایر برگزار شد.</p>
-
تور راهیان پیشرفت صمت - همدان
<p>تور راهیان پیشرفت به همت سازمان صنعت معدن تجارت استان همدان صبح یکشنبه (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) با حضور اصحاب رسانه و بازدید از واحدهای صنعتی همدان و شهرستان ملایر برگزار شد.</p>
-
تور راهیان پیشرفت صمت - همدان
<p>تور راهیان پیشرفت به همت سازمان صنعت معدن تجارت استان همدان صبح یکشنبه (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) با حضور اصحاب رسانه و بازدید از واحدهای صنعتی همدان و شهرستان ملایر برگزار شد.</p>
-
تور راهیان پیشرفت صمت - همدان
<p>تور راهیان پیشرفت به همت سازمان صنعت معدن تجارت استان همدان صبح یکشنبه (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) با حضور اصحاب رسانه و بازدید از واحدهای صنعتی همدان و شهرستان ملایر برگزار شد.</p>